Digitális Témahét 2021

Örömmel csatlakoztunk ebben az évben is a DTH programhoz.

Immáron 5. alkalommal veszünk részt a mindenki számára fontos megmozduláson.

A projektek már a regisztráció előtt elindultak.

Az Abacusan Stúdió VándoRobot programja lehetőséget adott arra, hogy  7. osztályosaink robotok segítségével röppenjeneek vissza a múltba, vonatot, távírót építve és programozva. Ozobotunk vidáman poroszkált a térképen kijelölt útvonalon, mely az ipari forradalom terjedését volt hivatott szemlélteni.

Karácsony a múzeumban c. online múzeumi tárlatban gyönyörködhettünk  Cser Judit foglalkozásán.

Megismerkedhettünk a legújabb technológiai vívmányokkal z Edu Fun Digitális Élményközpont online foglalkozásán.  Bebarandoltuk a virtuális termeket, s lehetőségünk volt kipróbálni egyes technológiai eszközt is. A projekt produktuma  a Canva platform segítségével megalkotott bemutató, melyeket egy digitális faliújságon hoztunk nyilvánosságra. Reméljük hamarosan személyesen is ellátogathatunk a központba.

MI kihívást teljesítettek a nyelvi előkészítősök, kilencedikeseink, ill. a végzős diákjaink. Projektjük során izgalmas interaktív ismeretterjesztő tartalmakkal és a mindennapi életben való megjelenésekkel találkozhattak. Olyan érdekes témákba áshatták bele magukat, mint pld. a Gólem legenda.

A foglalkozást éles vita kísérte, ahol véleményt nyilváníthattak arról, vajon hasznos-e, vagy nem az ember számára a mesterséges intelligencia.

A kihívást teljesítők oklevelet is kaptak.

Tanáraink is fejleszthették digitális kompetenciáikat  a márc. 16-án tartott nevelési értekezleten. Szabóné dr.Marlok Júlia szlovák nyelv és irodalom órákat színesítő tankockákat és redmenta kvízeket hozott el, Litauszkyné Héjjas Erzsébet bemutatta a megújult Nemzeti Köznevelési Portált és Hipik Angéla igazi digitális módszertani svédasztalt terített meg a kollégáknak. Aki bővebben szeretne erről tájékozódni, tekintse meg az előadást kísérő  bemutatót, ami a ma “divatos” digi eszközök egyikével készült.

 

“Eljött hozzánk” dr. Baracsi Katlin Internetjogász, aki online foglalkozást tartott gimnazistáinknak a biztonságos internethasználatról. A program a Digitális Jólét Program támogatásával valósult meg. 

Egy olyan világban, ahol az internet az egész életünket áthatja, a gyermekek online védelme rendkívül fontos területté vált. Ezért érdeklődő kollégák és szülők figyelmébe ajánljuk  a nemrég megjelent útmutatót, melyből megismerhetik a nemzetközileg is elfogadott kereteket ahhoz, hogy a legfiatalabb felhasználók is biztonságban, boldogan és magabiztosan internetezhessenek. A 9-12 éves korosztálynak munkafüzet, tanáraik számára pedig tanári útmutatót ajánlunk.

 

Igazán izgalmas módon dolgozták fel  tizenegyedikeseink a koordinátageometria egyes részterületeit. A  “Helyünk a  síkon” c. projektjük során felfedezhették, hogy akár körző és vonalzó nélkül is varázsolhatnak egyeneseket és köröket a síkra. A Geogebra alkalmazás kiváló rajzmestereket nevelt ki, akik a Geogebra Classroom termeiben is csillogtathatták digi tudásukat. 

A Pénz7 programhoz immáron 2. alkalommal csatlakoztunk. A kisebbek Maria Kvašňáková tanárnő vezetésével bevásárló körutat tettek, erről bővebben a honlapon megjelent bejegyzésben is tájékozódhat a kedves látogató.  Gimnazistáink pedig elkészítették a Kádár család költségvetését ki-ki a megfelelő tantárgyi keretek között. A 9. és a 9N osztály digitális kultúra órán , a 11. osztály pedig matematika órán statisztika témakör feldogozása során készített háztartási naplót az O365 app segítségével. 

A mai diák tengerében úszik, s annak érdekében, hogy e tengerben”úszni” tudjon,  segítségre van szüksége, melyet részben az  “Adatok minden mennyiségben” c. projekt is nyújthatott. Különdböző témakörök feldolgozása során ismerkedtek meg az adatsokaság fogalmaival diákjaink. A járvánnyal kapcsolatos adatok nyújtottak jó alapot a kutatásra és feldolgozásra, de a víz világnapja is szépen bekúszott az adatfeldolgozásba. 

Ezen projektek lebonyolítását a Teams által nyújtott termek szolgáltatása kiválóan támogatta. A csoportmunka tulajdonképp ugyanúgy módszertani eszközünk lehetett az online térben is.

A víz világnapja projekt minden alsós fantáziáját elindította. A meghirdetett”Mit jelent neked a víz” pályázatra csaknem 80 pályamű érkezett. Ezekre a nagyérdemű szavazhatott egy Google kérdőív kitöltésével. Köszönjük a látogatók lelkes kitöltését.

Eredményhirdetés 2021. máj. 12-én az iskola aulájában.

Húsvétoljunk digitálisan pályázatra már kevés pályamű érkezett, pedig mindenkit buzdítottunk a részvételre.

 

Valószínűleg mostanra kicsit elfáradhattak diákjaink.  A  digitális világ kihívásai sok energiát követelnek diáktól, tanártól  és szülőtől egyaránt.

Csodálják meg e 2 pályaművet:

 

Köszönjük Fenyő Flóra 9N osztályos tanulónak a digitális alkotását és Hicsák Tamara Katalin 9. osztályos tanulónak a saját készítésű fészektortájának fotóját.

Együtt a holnapért projekt résztvevői 2 és fél héten keresztül keresték, kutatták a Föld napja eredetét, jelentőségét, s rendezvényeinek hatékonyságát. Számos információval a tarsolyukban vágtak neki a munkának, s saját bevallásuk szerint sikerült ezt a tarsolyt bővíteni. Munkájuk gyümölcse néhány szófelhő, figyelemfelkeltő infografika, motiváló videó és egy digitális tárlat. A projekt során választottak egy kihívást is a Föld napja alapítvány által megosztott kihívás ötletek közül, mellyel csatlakoztak az Állítsuk helyre Földünk egyensúlyát eseményhez.

Amennyiben a kedves látogató tájékozódni szeretne e projektekről, vagy szeretné megtekinteni a produktumokat, akkor látogasson el a https://padlet.com/hipikangela/DTH2021 

Fogadják szeretettel a projekt összefoglaló videóját:

 

A Föld napja mozgalomhoz az alsósok is csatlakoztak.

Fát ülttettek

 

Összegyűjtötték fogalmazásaikat egy dokumentumba.

Föld napi projekt tudósítása.

Reméljük jövőre ismét ilyen erőbedobással vehetünk részt a DTH 2021 eseményein.