Code Week 2019

Iskolánkban 4. alkalommal ünnepeltük a kódolást.

Kicsik és nagyok a kódok világában éltek október 1. és okt. 22-e között. 

Milyen események zajlottak? 

Íme a beszámoló.

A szeptember az ötletelés és a készülődés jegyében telt.

Általános iskolásaink  megtekintették az Oroszlánkirály c. filmet, hogy felkészültek legyenek a nagy napra.

Az iskola a tervezett programokat regisztrálta a https://codeweek.eu/events oldalon.

Gólyáink a végzős diákoktól azt kapták feladatul, hogy Hipik Angéla tanárnőt szolgálják a gólyaavató előtti héten.  Akár az ügyes “ollóforgatók” címet is megkaphatták volna, annyi levél és korong született meg kezük nyomán.

10. osztályosaink a DTH – n nyert micro:bittel ismerkedtek, hogy a projekthez szükséges “Kő-papír-olló” játékot e kütyü segítségével is lejátszhassuk.

Egy hatalmas faliújság hirdette a nagy nap elérkezését, melyet 11. osztályosaink varázsoltak az aulába.

Fénykép készült az országos flashmobra.

Október első hetében a beosztás szerint egymás után látogattak el osztályaink a dzsugelbe (112 – es terem), hogy királyt avathassunk. 

Mi várt rájuk e varázslatos helyszínen?

Salik Szintia 11. osztályos tanuló vezetésével eljárták a kódtáncot, mellyel a kis robot állatkák tiszteletüket tették a bemutatott újszülött előtt.

Zordon barlangját kódoroszlánokkal töltötték meg.

A szurdokban a kódrácson történő helyes útvonal meglelésével kis robotjaink egymást irányítva megmentették Szimbát.

A három jó barát vízesésénél robot méhecskénk segítségével megszerezték a kincsesládát, s a ládát lezáró lakat kulcsát, így egy kis agyserkentőhöz is jutottak.

A láda rejtekében megbúvó puzzle felesleges darabja adta tudtul számukra, hogy Szimba otthona felé kell venni az utat.

 

A hazafele vezető úton a  kézművesek utcájában WC papír gurigákból oroszlánok születtek, hogy benépesítsék  Büszke Birtokot.

A végső küzdelemre (teszt igaz-hamis (1-0) válaszokkal, tojástartóba ping-pong labda juttatása) a legügyesebb csapatok között kerülhetett sor.

A legtöbb korongot összegyűjtött résztvevő fejére korona került.

Zárásként a robotokról beszélgettünk az iskola új méhkasának és Lego “elefántjának” társaságában. A Külföldön élő Szlovákok Hivatalához beadott sikeres pályázatunk eredményeként beszerzett robotok nagy sikert arattak.

Kis robotjaink nagy oroszlánüvöltéssel jelezték hangulatukat a 2 órás foglalkozás után.

Emlékként Szimbával fotózkodni is lehetett.

   

Az országos flashmob egyik szereplői voltunk az alsósok által megformált előre nyíllal.

Kb. 2:52 – nél keress bennünket. 

Kis Mária tanárnő mentorálásával zajlott a “Süssünk, süssünk valamit!” c. projekt, mely során 3 lépésben palacsintát sütöttek  diákjaink.

Amerikai palacsinta négy lépésben:
1. Szabadítsuk ki a hozzávalókat! (A lakatok kinyitásához a diákok különféle offline kódolási feladatokat oldanak meg, melyek eredménye a
kulcs az egyes lakatokhoz)
2. Dekódoljuk a receptet! (A recept egy blokkprogramozási nyelvvel van kódolva, melyből a diákok összerakják az elkészítés menetét)
3. Futtassuk a programot!  (A dekódolt recept alapján megsütjük a palacsintát)
4. Teszteljük az eredményt! (Élvezzük a végeredményt)

Micro:műhely ROBOTIKA foglalkozáson vehettek részt diákjaink és tanárunk az Arm Hungary irodájában 2019. október. 12-én, ahol rajzoló és vonalkövető robotot, ill. micro:bitet programoztak.

2019. okt. 14-én  10:00 órakor messenger kapcsolat segítségével betekinthetünk a Mobility  Központ mindennapi életébe.

2019. okt. 14-én 13:00 órakor kezdődő foglalkozás során a micro:bit programozásával ismertette meg Hipik Angéla tanárnő Havas András 10. osztályos tanuló segédletével a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Teleki Blanka Közgazdasági Szakgimnáziuma 10. osztályos tanulóit. Megdobogtatták a szíveket és kő-papír-olló játékot is játszhattak a diákok a saját maguk által beprogramozott kis “kütyü” segítségével.

A felsősöket és gimnazistáinkat Durucz Béla vezette be a programozás és robotika rejtelmeibe.

Minden diák 7 – 10. évfolyamon  közel 2 órát töltött azzal, hogy megismerje a  Processing  programozási nyelvet és integrált fejlesztői környezetet(IDE). Ez a programozási nyelv a Java-n alapul, de egyszerűsített szintaxist és grafikus programozási modellt használt. 

Egy 10 fős csapat arduinot is programozott a nap végén.

2019. okt. 22-én az érdeklődő óvodapedagógusok ismerkedhettek meg az interaktív tábla nyújtotta lehetőségekkel, ill. a  Bee-Bot/Blue-Bot padlórobot óvodai környezetben történő komplex fejlesztési célokat megvalósító alkalmazásával.
A CodyColor unplugged kódolós játék online felületén szerveztünk bajnokságot.
Az elmúlt 3 hét során minden diákunk kipróbálhatta a programozás alapjait, bepillantást nyerhetett a programozók mindennapjaiba, s megtapasztalhatta, hogyan hat az informatika a mindennapi életünkre.

Code Week 2020 várunk!

Ľudové noviny   42/2019 is beszámolt az eseményről (12. old.)

 

Képeket készítette:

Noszlopy András 11. osztályos tanuló

Salik Szintia 11. osztályos tanuló

Havas András György 10. osztályos tanuló

Kiss Mária tanárnő

Hipik Angéla tanárnő

További képek az iskola közösségi oldalán.