Digitális Témahét 2019

Immáron 3. alkalommal vett részt iskolánk az országos Digitális Témahét programban.

Már márciusban megkezdtük a felkészülést, programok tervezését, szervezését e neves eseményre.

Beharangozónk az alábbi linken érhető el.

Mi is történt nálunk?

Tartottunk egészségnapot “Fő az egészség” címmel a gimnáziumban.  Falfirkák segítettek a lezárt láda kinyitását és az iskola e-learning felülete  látott el bennünket minden hasznos információval ahhoz, hogy sikeres pályázat írók legyünk, s elnyerjük a konzorcium támogatását  pl. egy “Egészséges büfé” működtetéséhez.

Digitális eszközök tárházát vonultattuk fel munkánk során, hisz szerkesztettünk e-könyvet, terveztünk 3d-ben, de online képszerkesztő, játékfejlesztő  és szavazó felületet és online faliújságot is használtunk.

E projektet mutatja be honlapunk egyik bejegyzése

 

Az eseményről beszámolt a Magyarországon élő szlovákok hetilapja a Ludové noviny is.

“Víz, víz, tiszta víz”projekttel ünnepeltük a Víz világnapját. A 11. évfolyam és tanáraik rengeteg otthon is elvégezhető kísérletet állított össze, majd márc. 22-én játékos vizes kísérleti napra invitálta az iskola valamennyi diákját. Kicsik és nagyok egyaránt tanúi és kipróbálói lehettek számos érdekességnek, így láthattak szivárványhidat, készíthettek gyurmahajót, varázslatos módon bent tarthatták a vizet a palackban, ill. a pohárban, de a lufifújás egyéb eszközeit is megismerhették. Albert a robot vígan poroszkált a köningsbergi hidakon, hogy feladatát elvégezhesse, de Zümi a méhecske is kihalászta a tengerből az össze oda nem illó dolgot. Képes beszámolónkat az alábbi bejegyzésben tekinthetik meg.

A 9. osztály reklámkampányba kezdett a DTH népszerűsítésért azáltal, hogy részt vett az országos flasmobra készült fényképek elkészítésében. Az Árpád híd metró megállóját épp aznap adták át a nagyközönségnek, így sok emberhez jutott el a DTH 2019 üzenete.  Kis kalandunkat egy pici negatívum is övezte, ugyanis az Országos Nyugdíjbiztosító lépcsőfokáról engedély hiányában nem “forgathattunk”.

Az informatika órán diákjaink azt a feladatot kapták, hogy a DTH 2019-t  reklámozzák. Kitűnő munkák születtek

Remek kollázsok is készültek a Canva felületén.

A flashmob linkje itt érhető el, kisfilmünk az eseményről pedig itt tekinthető meg.

A 10. osztály  projektje “Látom a függés életelv neked” címmel zajlott. Ez egy matematika órákon belüli több tanórán át ívelő projekt volt, melynek során diákjaink megtudhatták, hogy a matematikától távol álló irodalom sem mentes a függvényektől, hisz már Madách adta Ádám szájába a a projekt címadó szavait Az Ember Tragédiájában.

Készültek bemutató plakátok a különböző trigonometrikus függvényekről,  melyek az iskola e-learning felületén vendégként való belépés után a DTH 2019 kurzusban is elérhetők (a tangens függvény bemutatása), de animáció is a függvények transzformációjáról.

 

Iskolánk májusban ünnepli születésnapját, erre az alkalomra meghívókat terveztek diákjaink online képszerkesztő programok segítségével.

 

 

Meghívó, tervezte: Bálint

“Ej, azok a koordináták” a 11. és a 12. osztály projektje volt a héten. Kevésbé kedvelt anyagrész DTH köntösbe bújtatva nagy tetszést aratott a “majdnem” és a “tényleges” végzősöknél. Kipróbálhatták a Learningapps játékos feladatait, de a Symbaloo tanulási útvonalát is, miközben töviről hegyire megismerték, vagy átismételték a koordinátageometria egyenesekkel/körökkel kapcsolatos tudnivalóit. 

Tavaszváró, télűző projekttel zárta a múlt hetet az általános iskola 4. osztálya. Havas Zoltán 12. osztályos tanulónk örökítette meg ezt az eseményt, s a kis videó is az ő munkájának eredménye.

 

 

Április 15-16-án a táblázatkezelőé volt a főszerep, hisz a 6-12. évfolyam a Csernoch Mária és diákjaival , ill. Spregoval tanult programozni.

 

 

Spregoval tanulunk táblázatkezelést, tervezte: Angéla Hipik
 

Számos függvénnyel ismerkedtünk meg, melyeket egymásba is ágyaztunk, kis hajók és házikók segítették a megértést.

 

A foglalkozás végén mindenki számot adhatott megszerzett tudásáról egy játékos kvíz során, de véleményt  is formálhattunk az eseményről, tanagyagról és a foglalkozásokról egy kérdőívben.

Ápr. 17-én  tanáraink  váltak digitálissá a “Digitális oktatási módszerek bemutatása” című workshop-on. Számos, az előadók által kipróbált alkalmazást próbálhattak ki tanáraink, ill. érdeklődő vendég tanáraink.

Csokorba gyűjtöttük az oktatás során jól alkalmazható felületeket, melyek az alábbi digitális faliújságon is  elérhetők.  Nagy sikert aratott a  kollaboratív digitális tábla, ill. a Canva poszterkészítő online felülete

 

Köszönjük DTH, várunk jövőre is.